Groepsvoorstelling

Zoals reeds gezegd in het welkomstwoord zijn wij 7 leerlingen uit het eerste jaar Orthopedagogie in Vives Kortrijk
Even een korte voorstelling waarom we voor dit thema gekozen hebben:

Amber Mulle: Ik vind het thema 'mentale beperkingen' een heel interessant thema, omdat het erg aansluit bij onze studierichting. Ik werk op een speelplein waar ook regelmatig kindjes met een mentale beperkingen komen, dus ik heb al wat ervaring met deze mensen, waardoor het voor mij ook aansluit bij mijn leefwereld.

Gaƫl Hamidi: Ik vind het thema 'verstandelijke beperking' interessant om rond te werken. Het sluit aan bij onze studierichting Orthopedagogie. Ik vind het een vernieuwend onderwerp omdat ik zelf dingen bij leer die ik nog niet wist of die nog onduidelijk waren. Door verschillende teksten te raadplegen en te onderzoeken leer ik zelf ook iets bij over verstandelijke beperking.

Dylan Vens: Ik vind het thema 'verstandelijke beperking' interessant om mee bezig te zijn. Het heeft zeer veel te maken met onze studierichting Orthopedagogie en zal later zeer nuttig zijn om in ons werkveld te gebruiken. In mijn zicht is dit een thema waarbij je zeer veel kanten op kan gaan en ik kijk er echt naar uit om dit volledig en goed te maken.

Jarne favoreel: Ik vind het thema 'verstandelijke beperking' interessant omdat het een ruim omderwerp is en ik er wel meer over wil leren kennen. Het thema sluit zeer goed aan met de richting die ik op dit moment volg: Orthopedagogie. Dit onderwerp spreekt mij ook aan omdat ik nog niet veel geleerd heb over verstandelijke beperking dus is het een vrij nieuw onderwerp. Door er onderzoek naar te doen kwam ik tot de constatatie dat er veel verschillende soorten verstandelijke beperkingen zijn.

Soumia Anjay : Ik vind het thema ' verstandelijke beperking' iets vernieuwend hebben. Ik heb er eigenlijk in het middelbaar bijna nooit iets over geleerd en door dit thema te bespreken leer ik veel nieuwe dingen bij. Ik vind dit thema een geschikte kans om mijn kennis te uit te breiden. Het sluit zeker ook aan op de richting die ik volg namelijk Orthopedagogie.